zondag 27 februari 2011

Stagedagboek 3: Ik geef les

Na deze eerste week stage heb ik al enkele keren mogen les geven. Deze lessen beperkten zich wel maar tot een paar oefeningen uitleggen of een opwarmingsspel uitleggen, maar dit maakt het niet minder tof. Het is zeer aangenaam om les te geven in een lagere school omdat de kinderen nog heel hard opkijken naar hun leerkracht. Natuurlijk luisteren niet alle kinderen even goed, maar dit is naar mijn mening niet omdat ze van kwade wil zijn. De oorzaak van dit probleem ligt in het concentratievermogen, de kinderen willen allemaal spelen en bezig zijn. Het is dus de taak van de leerkracht om creatief een oefening te verzinnen waarbij alle kinderen zich kunnen uitleven. Dit is zeker en vast niet altijd even makkelijk. Dit heb ik nu kunnen ondervinden, maar ik blijf mijn best doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten